ÚDAJE A VYBAVENIE.
HP4 RACE
Vysoký výkon – v čiernobielej. Od samého začiatku je zrejmé, že stroj HP4 RACE je výnimočný motocykel. Skutočné schopnosti a technické zručnosti okorenené vášňou sa odrážajú aj v hodnotách výkonnosti. Každá časť, každý diel, každý pracovný úkon našich odborníkov, od plne karbónového rámu až po nastavenie ventilov, nám umožnili, aby sme o motocykli HP4 RACE mohli uviesť nasledujúce údaje.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor
Dizajn |
Vodou/olejom chladený štvorvalcový štvortaktný radový motor, štyri titánové ventily na valec, dva vačkové hriadele v hlave valcov, frézovaná olejová vaňa, ojnica Pankl, presne vyvážený a odľahčený hriadeľ. |
Vŕtanie/zdvih |
80 mm x 49,7 mm |
Objem valcov |
999 cm³ |
Menovitá kapacita |
158 kW (215 k) pri 13 900 ot./min. (maximálna rýchlosť 14 500 ot./min.) |
Maximálny krútiaci moment |
120 Nm pri 10 000 ot./min. |
Kompresný pomer |
13,7 – 13,9 : 1 |
Príprava paliva |
Elektronické pretekárske vstrekovanie, variabilná dĺžka sacieho potrubia, štyri voliteľné režimy. |
Výfukový systém |
Elektronické pretekárske vstrekovanie, variabilná dĺžka sacieho potrubia, štyri voliteľné režimy. |
Jazdný výkon/spotreba
Maximálna rýchlosť |
viac ako 300 km/h |
Druh paliva |
Bezolovnatý benzín Superplus, minimálne oktánové číslo 98 (RON) |
Elektrický systém
Alternátor |
406 W |
Batéria |
12 V/5 Ah, lítiovo-iónová bezúdržbová |
Prenos výkonu
Spojka |
Lamelová spojka v olejovom kúpeli, anti-hoppingová, mechanicky ovládaná. |
Prenos výkonu |
Šesťstupňová pretekárska prevodovka so stálym záberom (EVO) s ozubenými kolesami s priamym ozubením (rýchlostné stupne 1, 2, 4, 5 a 6). |
Sekundárny pohon |
16/43 (nastaviteľný ako súčasť balíka výbavy: reťazové koleso 15, 16, 17, reťazové koleso 41, 42, 43, 44, 45). |
Kontrola trakcie |
15 možností nastavenia DTC. |
Motorová brzda |
15 možností nastavenia EBR. |
Podvozok a odpruženie/brzdy
Rám |
Karbónový škrupinový rám RTM s uhlom hlavy riadenia a nastavením otáčania kyvného ramena, motor ako nosný prvok. |
Zadný rám |
Karbónový škrupinový zadný rám s nastavením výšky sedadla (3 polohy, rozsah nastavenia 30 mm). |
Odpruženie vpredu/prvky pruženia |
Vidlica WSBK Öhlins FGR 300, nastaviteľné tlmenie odskoku a kompresie, nastaviteľné predpätie pružiny, nastaviteľný tlmič kmitov riadenia Öhlins SD052, systém rýchlej výmeny predného kolesa vďaka otočným nohám vidlice so vsadeným krytom predného kolesa (brzdové strmene sa pred výmenou kolesa nemusia odstrániť) tuhosť pružiny 10,5 N/mm. |
Vodidlo zadného kolesa/prvky pruženia |
Hliníkové kyvné rameno WSBK, centrálna pružiaca jednotka Öhlins TTX 36 GP, nastaviteľné tlmenie odskoku a kompresie, nastaviteľné predpätie pružiny, nastaviteľný horný otočný bod pružinovej vzpery (0/3 mm), nastaviteľné vychýlenie pružinovej vzpery (dĺžka ťažnej vzpery), kontaktné plochy dištančného puzdra kolies na napínačoch reťaze na jednoduchú/handsfree montáž kolies, napínač reťaze na vonkajšej strane z titánu, na vnútornej strane z hliníka, pomocné CFRP na kyvnom ramene, tuhosť pružiny 95 N/mm. |
Zdvih pružiny, vpredu/vzadu |
130 mm/120 mm |
Rázvor |
1 440 mm |
Závlek |
102,5 (nastaviteľný od 95 – 112) |
Uhol hlavy riadenia |
65,5° (nastaviteľný 0,0°, +/−0,5°, +/−1°) |
Ťažná vzpera |
113 mm (variabilne nastaviteľná +/−5 mm. postupne v krokoch po 0,1 mm) |
Čap kyvného ramena |
−3 mm nad K46Mü3 (nastaviteľný + −4 mm,+ −3 mm,+ −2 mm,+ −1,0 mm) -> (označenie HP4R "−2" zodpovedá K46MÜ3 „−3“ = štandard) |
Dĺžka kyvného ramena |
604 mm |
Posunutie vidlicového mostíka |
30 mm (nastaviteľné 26 mm, 28 mm, 32 mm) |
Kolesá |
Karbónové kolesá vrátane lisovaných dištančných puzdier kolies na ľahké upevnenie kolies |
Rozmery ráfika predného kolesa |
3,50 x 17" |
Rozmery ráfika zadného kolesa |
6,00 x 17" |
Predná pneumatika |
120/70 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2 |
Zadná pneumatika |
200/60 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2 |
Predná brzda |
Pretekárska dvojkotúčová brzda Brembo, T-plávajúce pretekárske brzdové kotúče, priemer 320 x 6,75 mm, pevný strmeň GP4-PR s titánovými piestikmi zo 4-piestikového monobloku WSBK, pretekársky hlavný valec RCS19X18, vrátane nastaviteľnej pretekárskej brzdovej páčky Brembo, pretekárska páčka spojky Brembo (bez spojkového spínača). |
Zadná brzda |
Pretekárska jednokotúčová brzda Brembo, pevný strmeň s titánovými piestikmi zo 4-piestikového WSBK, priemer brzdového kotúča 220 x 4,0 mm. |
Systém opierok nôh |
Pevný systém opierok nôh frézovaných z hliníka a nastaviteľných do 8 polôh |
Hodnoty odvzdušnenia na brzdovom vedení |
Rýchle odvzdušňovacie ventily „Stahlbus“ vo všetkých príslušných polohách na odvzdušnenie brzdy. |
Ergonómia riadidiel |
Rôzne nastaviteľný dosah riadidiel (15°) |
Rozmery/hmotnosti
Výška sedadla pri pohotovostnej hmotnosti |
831 mm (sedadlo jazdca nízke/vysoké, 816 /846 mm) |
Vnútorná krivka nôh pri pohotovostnej hmotnosti |
približne 1 859 mm (sedadlo jazdca nízke/vysoké, 1 829 mm/približne 1 889 mm) |
Užitočný objem palivovej nádrže |
17,5 l |
vrátane rezervy |
približne 4 l |
Dĺžka |
2 070 |
Výška |
1 193 |
Šírka |
777 |
Suchá hmotnosť |
146 kg1) |
Pohotovostná hmotnosť, pripravený na cestu, plná nádrž1) |
171,4 kg |
1) Ako sa definuje v smernici Rady 93/93/EHS, pri naplnení všetkými prevádzkovými kvapalinami nádrž naplnená aspoň na 90 % užitočného objemu palivovej nádrže |
ŠTANDARDNÉ VYBAVENIE
- BMW Motorrad Race DTC (kontrola trakcie) +/−7
- EBR (Engine Brake Regulation – regulácia brzdy motora) +/−7
- 4 jazdné režimy (WET, INT, DRY1 a DRY2)
- záznam 2D údajov/zapisovač/čas na okruhu/GPS, 2D prístrojová doska, záznam 2D údajov pripravený na snímače zdvihu pružiny/snímače brzdného tlaku
- Obmedzovač rýchlosti na jazdu v boxoch
- Asistent štartu
- nastaviteľný systém opierok nôh (8 polôh), nastaviteľné riadidlá (dosah), vidlicový mostík s nastavením posunu (rôzny ako súčasť balíka výbavy), nastavenie výšky sedadla, nastavenie uhla riadenia (rôzny ako súčasť balíka výbavy)
- Asistent radenia HP4 Race shift assistant (hore/dolu) vzor radenia pri dodávke už v obrátenom smere
- Jednotka s tlačidlami WSBK
- Ochranný kryt brzdovej páčky HP Race
- sekundárny prenos rôzny ako súčasť balíka výbavy (reťazové koleso 15, 16, 17 // reťazové koleso 41, 42, 43, 44, 45)