ÚDAJE A VYBAVENIE.
BMW S 1000 R
Pôsobivé vizuálne prvky roadstera a superšportová dynamika jazdy – model BMW S 1000 R je symbolom tohto spojenia. Zbavený všetkého, čo nie je podstatné, signalizuje nástup ofenzívneho dynamizmu. Kde sa už na prvý pohľad z každého hľadiska ukáže, ako veľmi sa podobá modelu RR. Tu nájdeš všetky informácie o technických údajoch a štandardnom vybavení.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor
Typ |
Vodou chladený štvorvalcový štvortaktný radový motor, štyri ventily na valec, dvojitý vačkový hriadeľ v hlave valcov |
Vŕtanie/zdvih |
80 mm x 49,7 mm |
Zdvihový objem |
999 cm³ |
Max. výkon |
121 kW (165 k) pri 11 000 ot./min. |
Max. krútiaci moment |
114 Nm pri 9 250 ot./min. |
Kompresný pomer |
12,1 : 1 |
Riadenie spotreby paliva/motora |
Elektrické vstrekovanie paliva |
Riadenie emisií |
Emisná norma Euro 4, HP titánový zadný tlmič výfuku |
Jazdný výkon/spotreba
Maximálna rýchlosť |
Viac ako 200 km/h |
Spotreba podľa WMTC na 100 km |
6,7 l/100km |
Typ paliva |
Bezolovnatý benzín Premium, oktánové číslo 95-98 (RON) (kontrola klepania; menovitá nosnosť pri 98-oktánovom palive) |
Elektrický systém
Alternátor |
406 W |
Batéria |
12 V / 9 Ah, bezúdržbová |
Prenos výkonu
Spojka |
Lamelová spojka v olejovom kúpeli, anti-hoppingová spojka, mechanicky ovládaná |
Prevodovka |
Synchronizovaná 6-stupňová prevodovka s čelnými ozubenými kolesami |
Sekundárny pohon |
Reťaz 17/45 |
Podvozok/brzdy
Rám |
Mostový hliníkový rám s motorom ako nosným prvkom |
Odpruženie vpredu/prvky pruženia |
Teleskopická vidlica typu Upside-down, priemer 46 mm, nastaviteľné tlmenie pri odskoku/prískoku |
Odpruženie vzadu/prvky pruženia |
Hliníkové obojstranné kyvné rameno, centrálna pružiaca jednotka, nastaviteľné tlmenie odskoku |
Zdvih pružiny vpredu/vzadu |
120 mm/120 mm |
Rázvor |
1 439 mm |
Závlek |
98,5 mm |
Uhol hlavy riadenia |
65,2° |
Kolesá |
Odlievané hliníkové |
Ráfik, predný |
3,50 x 17" |
Ráfik, zadný |
6,00'' x 17'' |
Pneumatika, predná |
120/70 ZR 17 |
Pneumatika, zadná |
190/55 ZR 17 |
Brzda, predná |
Dvojkotúčové brzdy, priemer 320 mm, plávajúce kotúče, štvorpiestikové radiálne pevné strmene, hrúbka 5 mm |
Brzda, zadná |
Jednokotúčová brzda, priemer 220 mm, jednopiestikový plávajúci strmeň, hrúbka 5 mm |
Systém ABS |
BMW Motorrad Race ABS, čiastočne integrované, prepínateľné |
Rozmery/hmotnosti
Dĺžka |
2 057 mm |
Šírka (vrátane zrkadiel) |
845 mm |
Výška (bez zrkadiel) |
1 228 mm |
Výška sedadla pri pohotovostnej hmotnosti |
815 mm [sedadlo Comfort (príslušenstvo): 840 mm] |
Dĺžka vnútornej strany nôh pri pohotovostnej hmotnosti |
1 805 mm [sedadlo Comfort (príslušenstvo): 1 865 mm] |
Pohotovostná hmotnosť vozidla, plne natankovaného/pripraveného na cestu |
205 kg 1) |
Max. povolená hmotnosť |
407 kg |
Max. zaťaženie (pri štandardnom vybavení) |
202 kg |
Užitočný objem palivovej nádrže |
17,5 l |
z toho rezerva |
cca 4 l |
1) Ako sa definuje v smernici Rady 93/93/EHS, pri naplnení všetkými prevádzkovými kvapalinami nádrž naplnená aspoň na 90 % užitočného objemu palivovej nádrže |
ŠTANDARDNÉ VYBAVENIE
Vybavenie
- Systém ABS
- ASC (Kontrola trakcie)
- HP titánový zadný tlmič výfuku
- Dvojdielne sedadlo (výška sedadla: 814 mm; Dĺžka vnútornej strany nôh: 1 805 mm)
- Systém s jedným kľúčom na zámky zapaľovania, riadenia, uzáveru palivovej nádrže a sedadla spolujazdca
- Integrovaný zámok zapaľovania a riadenia
- Nastaviteľná páčka ručnej brzdy
- Malý odkladací priestor s palubným náradím pod sedadlom spolujazdca
- Palubná literatúra
Špeciálne vlastnosti
- Nová zadná časť hlavného rámu rovnaká ako pri modeli S 1000 RR
- Zredukované postranné diely kapotáže
- Asistent radenia Pro
- Hliníková palivová nádrž
- Lamelová spojka v olejovom kúpeli, anti-hoppingová, mechanicky ovládaná
- Odnímateľný nosič poznávacej značky
- 2 režimy jazdy „Rain“ a „Road“, každý so systémom ABS a systémom automatickej kontroly stability ASC (Automatic Stability Control)
- Funkcia „Best Lap in Progress“ na aktívny dráhový tréning
Elektrický systém
- Trvalo osvetlené svetlá a systém výstražných svetiel
- Asymetricky usporiadané svetlomety a diaľkové svetlomety
- Multifunkčný displej s 5-stupňovým stmievaním (tachometer s počítadlom prejdených kilometrov, počítadlo celkovej prejdenej vzdialenosti, hodiny, merač času, analógový otáčkomer, zobrazenie aktuálne zaradeného prevodového stupňa a dojazdu); dva štandardné jazdné režimy „Road“, v kombinácii s dynamickou kontrolou trakcie (DTC) a jazdné režimy Pro (plus 2 režimy, z ASC sa stáva DTC, ABS Pro, s asistentom štartu a obmedzovačom rýchlosti na jazdu v boxoch. Dynamic Pro sa stáva režimom USER a dá sa nakonfigurovať); štatistické funkcie pre pretekársku dráhu, napr. priemerný podiel škrtiacej klapky a brzdy, počet preradení rýchlostných stupňov (Vmin/Vmax), funkcia pozastavenia; programovateľné svetlo radenia, zlepšenie medzičasu na jeden okruh „Best Lap in Progress“
- Trojfázový generátor s výkonom 406 W
- Snímač poklesu
- Zbernica CAN so systémom jediného vedenia zapojenia Single Wire System (SWS)
- Elektronický imobilizér
- Diagnostické rozhranie
- Dymové sivé smerové svetlá a zadné svetlo LED
- Zlepšená čitateľnosť prístrojovej dosky
- Úprava sklonu
- V zadnej časti sa nachádza konektor na kábel OBD
Viac osobitosti
Špeciálne vybavenie a príslušenstvo.
Vďaka širokej škále špeciálneho vybavenia a originálneho príslušenstva BMW Motorrad si môžeš prispôsobiť model S 1000 R tak, aby čo najlepšie vyhovoval tvojim požiadavkám.
Zistiť viac