BMW HP4 RACE
MAXIMUM UŽ OD ZÁKLADOV
Motocykel HP4 RACE je viac ako len celok pozostávajúci z konštrukčných dielov. Táto motorka je čistá emócia. Od vývoja až po pretekársku dráhu – túto pretekársku motorku formovala vášeň. Je to hnacia sila inovácií, navrhnutá na posúvanie hraníc. HP je prvý motocykel na svete, ktorý sa dodáva s rámom a kolesami, ktoré sú kompletne vyrobené z uhlíkových vlákien. Dosahuje výkon 158 kW (215 koní) a váži len 146 kilogramov (čistá hmotnosť). Ručne vyrobený vysnívaný motocykel sa stáva skutočnosťou pre 750 nadšencov.
750-NÁSOBNÝ ČISTÝ VÝKON
HP4 RACE predstavuje majstrovské dielo technickej zdatnosti. Každý zo 750 pretekárskych motocyklov tejto limitovanej edície vyrobili ručne naši odborníci a označili ich očíslovanou nálepkou. Koncentrovaná vášeň, ktorá z nás srší pre tých, ktorá ju zdieľajú. Pre tých, ktorí nepoznajú obmedzenia a vždy idú ďalej. Prekračovanie hraníc, ktorých požiadavky HP4 RACE nie len spĺňa, ale aj prepisuje. Je len málo im podobných. Presnejšie: sedemstopäťdesiat.

KOMPLETNE KARBÓNOVÝ – VŠETKO ALEBO NIČ



Nový štandard v oblasti ľahkých konštrukcií.
Rám HP4 RACE je vyrobený z neprerušeného uhlíkového vlákna a je nepretržitou súčasťou od hlavy riadenia po čap kyvného ramena. V porovnaní so štandardným rámom sa ušetria celé štyri kilá hmotnosti. V prípade karbónovej technológie BMW HP4 RACE nejde len o vzhľad, ale skôr o charakteristiky. Zjednodušujú predbežnú kalkuláciu a začlenenie funkcií závislých od torzovej charakteristike a tvrdosti. Pevný ako hliník, tvrdý ako oceľ. Na kolesách boli úplne vyčerpané všetky výhody karbónového materiálu. Zostávajú mimoriadne flexibilné.
DIZAJN MODELU HP4 RACE

Perfekcionizmus až po tie najmenšie detaily.
Motocykel HP4 RACE, ktorý je naskrze vyvinutý pre závodnú dráhu, disponuje samonosným karbónovým predkom, ktorý doslova pohlcuje protivietor svojou agresívne rozdelenou čelnou maskou so zadným náporovým saním. Čelné sklo v tvare kupoly poskytuje jazdcovi ochranu a udržuje ho v aerodynamickej pozícii. Dokonalá súhra medzi náterom a karbónovým materiálom robia z HP4 RACE absolútnu špičku, čo sa týka obdivných pohľadov ľudí pri jeho zaparkovaní. Nová éra svitá aj v oblasti farieb. Spolu s motocyklom HP4 RACE predstavujeme nové farby HP pre motošport. Ide o svetlo bielu uni uni / pretekársku modrú metalízu / pretekársku červenú uni uni.




ŠTVORVALCOVÝ ŠTVORTAKTNÝ RADOVÝ MOTOR

Zostrojený ručne.
Nakonfigurovaný na maximálny výkon.
Motor HP4 RACE je ručne vyrábaný v Berlíne a ide o ďalšie zdokonalenie motoru v porovnaní so vzdialenými VM a World SBK. Produkuje výkon 158 kW (215 HP) a maximálne otáčky za zvýšili na 14 500 ot./min. Maximálny krútiaci moment 120 Nm sa dosahuje pri 10 000 ot./min. Prvá údržba, vrátane výmeny oleja, sa vykonáva po zabehnutí motora a zaznamenaní údajov na skúšobnom stojane našich špecialistov. Motor je endoskopicky skontrolovaný a dôjde k nastavenie doby regulácie s vôle ventilov. Znamená to, že motocykel HP4 RACE je pripravený dosiahnuť svoj plný potenciál na pretekárskom okruhu už hneď po dodaní.



ZAPOČÚVAJ SA DO ZVUKU HP4 RACE

NAJLEPŠIE VLASTNOSTI HP4 RACE
Najlepšie vlastnosti podrobne
Motor

Výkon a výnimočnosť. Kryt motoru prešiel procesom "HIPed". Najmenšie vzduchové puzdra boli pod tlakom odstránené z každého jednotlivého dielu. Ľahké a vysoko pevné oceľové ojnice pre motoršport sú spárované na 0,5 g a pohybujú sa v jemne vyváženom kľukovom hriadeli. Štyri piesty sú spárované a optimalizovaní tak, aby odolali zvýšeným otáčkam a zaťaženiu. Maximálny regulovaný tlak oleja olejového čerpadla bol znížený zo 6 na 5 barov a v spojení s riedkym olejom 0W40 dosahuje menšiu stratu výkonu. Každý motor HP4 RACE má prípustnú spaľovaciu kapacitu. Po stiahnutí motora je endoskopicky skontrolovaná spaľovacia komora s cieľom zistenia akýchkoľvek nárazov piestov do krytu spaľovacej komory. Motor stiahnutý na skúšobný stojan je už od začiatku úplne odolný.
Brzdy

Brzdný výkon na najvyššej úrovni. Brzdový strmeň GP 4 PR Brembo je známy z MotoGP. Strmeň zahŕňa T-plávajúci pretekársky brzdový disk s priemerom 320 mm. Vďaka hrúbke 6,75 mm odolá aj najvyššej záťaži. Brzdový strmeň Monobloc je obzvlášť teplotne odolný a titánové piesty s nízkym trením ukončujú brzdové potrubie. Brzdové strmene sú vybavené pretekárskym doštičkami Brembo /04.
Opierky nôh + asistent radenia

6-rýchlostná prevodovka EVO má skrátené dráhy radenia a zahŕňa aj sekundárny prevod. Prevodovka je ovládaná asistentom radenia HP RACE Pro. Jazdec získava jasnú odozvu pri každom preradení vďaka aktuátora odpruženia. Ako to už býva v oblasti motošportu obvyklé, prepojenie dielov je eliminované a prvá rýchlosť sa nachádza najvyššie. Prevody 2 až 6 sa radia smerom nadol. V prípade potreby možno mechanizmus prevodovky premeniť na bežný formát. Kontrola jazdy na jednom kolese a maximálny krútiaci moment motora sú vyladené pre príslušné jazdné režimy WET, INT, DRY1, DRY2. Obmedzovač rýchlosti pri prejazde boxom je pripravený k použitiu po zaradení prvého prevodu. Pri zaparkovaní sa automaticky spustí aj riadenie štartu. Zaistí to, že jazdec sa bude môcť úplne sústrediť na odštartovanie pretekov.
Hlava riadenia + mostík vidlice

Každý stroj HP4 RACE má vlastnú a postupne vlastný a postupne číslovaný karbónový štítok, ktorý je zapustený do mostíka vidlice. Funkčný podvozok motocyklu HP4 RACE možno nastaviť pre akýkoľvek druh pretekárskej dráhy Použitím variabilného vyrovnávacieho nastavenia môžu jazdci upravovať továrenské nastavenie hodnoty 30 mm pomocou vkladacích kamienkov v rozsahu od 26 do 32 mm a 30 až 28 mm. Uhol hlavy riadenia je o 0,5° plochší než pri štandardnom modelu pri 65,5°. Možno ho upraviť od +0.5° do +1°. Vďaka tomuto nastaveniu možno dosiahnuť dobeh na úrovni 95 až 112 mm.
Radiaca jednotka

Frézovaný hliníkový tlačidlový panel umožňuje všetky dôležité nastavenia s mimoriadnou presnosťou ovládania. Vľavo možno prepínať obrazovku prístrojovej dosky a vykonávať všetky nastavenia DTC a EBR. Nastavenia jazdných režimov ( WET - INT - DRY1 - DRY2 ), tlačidlo štart a spínač vypnutia sa nachádzajú na pravej strane.
Sedadlo + ergonómia

Optimálna ergonómia pre každého jazdca. Štandardná výška sedla je 831 mm, najnižšie nastavenie sedla (-15 mm) je 816 mm a najvyššie nastavenie sedla (+15 mm) je 846 mm. Okrem toho má frézovaný systém stúpadiel 8 rôznych nastavení. Zužovanie riadidiel možno rovnako nastaviť o 15°.
DTC + EBR
Dynamická kontrola trakcie dostáva informácie od uhlového senzora stupňa vychýlenia. Trakciu možno nastaviť od +7 do -7 a možno si vybrať medzi štyrmi jazdnými režimami. Režimy: WET - INT - DRY1 - DRY2 sa líšia v súvislosti s progresívnym zobrazením rýchlosti, relatívnym maximálnym krútiacim momentom a špecifikáciou riadenia jazdy na jednom kolese. Spolu s EBR (motorová brzda) môžu jazdci ovplyvňovať charakteristiky brzdenia a zrýchľovania a optimálne sa tak prispôsobovať podmienkam pretekárskeho okruhu.
Karbónové kolesá

Ráfiky z karbónového vlákna a špecifické konštrukčné vyhotovenie kolies umožňujú ušetriť ďalších 1 540 g v porovnaní s kovanými kolesami. Významné zníženie rozmerov kolies, a to najmú ich obvodu, sú viditeľné najmú pri každej zmene smeru jazdy a pri brzdení. V prípade materiálových spojov sa optimálne zaistenie dosahuje zmrštením a vtlačením prídavných dielov, ako napríklad upevnenie reťazovým popruhom z hliníka. Umožňuje to sa úplne vyhnúť riešeniam zasúvania vložiek, čím sa docieľuje ešte lepšia stabilita.
Titánové skrutky

Suchá hmotnosť 146 kilogramov (hmotnosť prázdneho vozidla podľa DIN 171 kg) je riadna drina. Hmotnosť každého potrebného komponentu bola optimalizovaná. Tie nepotrebné sa odstránili. Stroj bol skontrolovaný do najmenších detailov, aby sa zistilo, kde možno ušetriť nejaký gram, no zároveň sa neovplyvnila funkčnosť. Niekedy sa funkcie dokonca zdokonalili. Napríklad sa pri ráme a motore začali využívať titánové skrutky. Vo veľkostiach 6, 8 a 10 nie len že šetria hmotnosť, no nevyžadujú si ani žiadne zvláštne náradie.

